Spis treści Wstęp 1. Problematyka badawcza 1.1. Cel pracy, zakres, obszar i metody badań 1.2. Pytania i hipotezy badawcze 2. Geoturystyka - zarys problematyki 2.1. Miejsce geoturystyki w dziedzictwie kulturowym i miejsce geoart’u w geoturystyce. 2.2. Geologia w sztuce (geoart). Inspiracje przyrodą w sztuce i w filmie 2.3. Obiekt geoturystyczny. Funkcje obiektów geoturystycznych, w tym w sztuce 3. Turystyka kulturowa - problematyka terminologiczna 3.1. Formy turystyki kulturowej 3.2. Turystyka filmowa, set-jetting - definiowanie zjawiska 3.3. Turystyka filmowa na tle innych rodzajów turystyki 3.4. Zarys historii kina i filmu 4. Turystyka filmowa w Polsce i na świecie 4.1. Ośrodki turystyki filmowej 4.2. Studia filmowe, ośrodki festiwalowe, muzea filmowe i aleje gwiazd 4.3. Miejsca związane z wybitnymi aktorami i reżyserami 5. Atrakcje geoturystyczne w turystyce filmowej 5.1. Charakterystyka geologiczna wybranych plenerów filmowych 5.2. Możliwości uprawiania turystyki w wybranych rejonach 5.3. Miejsce walorów geologicznych w filmie 6. Wybrane miejsca i plenery filmowe w kontekście walorów geoturystycznych 6.1. Filmy historyczne, obyczajowe, seriale i filmy dla dzieci realizowane w Polsce 6.2. Filmy realizowane w innych krajach 6.3. Charakterystyka uczestników zjawiska 7. Promocja regionów i miejscowości dzięki historii kina 7.1. Kierunki rozwoju turystyki filmowej 7.2. Obecna oferta turystyki filmowej w atrakcjach geoturystycznych 7.3. Wpływ filmu na atrakcyjność turystyczną 7.4. Szanse rozwoju – zwiększenie świadomości geologicznej uczestników turystyki filmowej 7.5. Adaptacje obiektów geologicznych do potrzeb filmowych 7.6. Propozycja "Geologiczno-filmowego szlaku turystycznego" Podsumowanie Udostępnij Pobierz link Facebook Twitter Pinterest E-mail Inne aplikacje Udostępnij Pobierz link Facebook Twitter Pinterest E-mail Inne aplikacje